آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی
سودایران»صنعت»آهن آلات»ورق ضد سایش
ورق ضد سایش-pic1

ورق ضد سایش

ورق ضدسایش و مقاوم به سایش یا ورق هاردوکس


یکی از اساسی ترین مشکلاتی که صنعت با مواجه بوده و به دنبال رفع آن بوده، داشتن اطلاعات کاربردی دقیقی درباره ی پدیده سایش است.
در واقع به پدیده ی لغزش یک ماده یا یک سطح روی سطحی دیگر که در واقع یک کار مکانیکی محسوب می شود و باعث کنده شدن ذرات موجود در سطح گشته و سایش سطحی را به وجود می آورد، سایش می گویند.
ورق های هاردوکس که نوع مقاومی از ورق های ضدسایش هستند، با مقاومت بالایی که در مقابل سایش دارند این مشکل را برطرف کرده اند. ورق هاردوکس 400 دارای حدود 0.3 تا 0.4 درصد کربن ، 0.7 درصد سیلیسیم ، 1.6 درصد منگنز ، 1.4 درصد کروم، 0.6 درصد مولیبدن ، 1.5 درصد نیکل و مقادیر ناچیزی از عناصر فسفر، گوگرد و بور می باشد. در Hardox 400HB عناصر C ، Cr ، Mo و Ni با توجه به ضخامت تغییر می کنند.
از دیگر ویژگی های ورق های ضدسایش (ورق هاردوکس و برند های مشابه) می توان به خاصیت ماشین کاری، شکل دهی و جوشکاری اشاره کرد.
استانداردهایdillidur 400v ، dillidur 500v و 1.3401 هم مربوط به ورق های ضدسایش مشابه هاردوکس هستند. برندهای مشابه Hardox عباتند از ورق های ولدوکس (Weldox)، ورق های ضدسایش دورستات (Durostat) و ورق های ضدسایش کرسابرو (creusabro).
ورق های هاردوکس در ضخامت های بالاتر از 5 mm عرضه می شود؛ ورق های معادل هادوکس نظیر ورق کرسابرو دارای ضخامت های پایین تر و بیشتر از 5 میلی متر.
ورق های هاردوکس با سختی 400 ، 450 ، 500 و 600 برینر موجود می باشد که از میان آن ها ورق هاردوکس 400 ، 450 و 500 در صنایع داخلی کاربرد بیشتری دارد.
شرکت فولاد کبیر واردات و عرضه فولاد و ورق آلیاژی از جمله ورق های ضدسایش


آگهی دهنده: فولاد کبیر
expired
(اطلاعات تماس نشان داده نخواهد شد برای مشاهده آگهی های مشابه به پایین همین صفحه مراجعه نمایید.)
موقعیت: استان تهران - تهران - آهن آلات در تهران
به روز شده در:۱۳۹۷/۳/۱۰
بازدید: 173 بار
ایمیل: